Obrazovanje u vjeri i vjera u obrazovanjeKućni red škole

https://www.kosim.hr/wp-content/uploads/2024/10/skolskapravila-768x512.png
bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

Na temelju članaka 58. i 118. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi i članaka 38. Privremenog Statuta Katoličke osnovne škole „Ivo Mašina“ u Zadru, Školski odbor na sjednici održanoj 21. studenog 2018. godine donio je

PRAVILNIK O KUĆNOM REDU

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovim Pravilnikom uređuje se kućni red u Katoličkoj osnovnoj školi „Ivo Mašina“ u Zadru (u daljem tekstu: Škola).

Članak 2.

Kućnim se redom u Školi:

1. utvrđuju pravila i obveze ponašanja u Školi, unutarnjem i vanjskom prostoru

2. utvrđuju pravila međusobnih odnosa učenika

3. utvrđuju pravila međusobnih odnosa učenika i radnika

4. utvrđuje radno vrijeme

5. utvrđuju pravila sigurnosti i zaštite od socijalno neprihvatljivih oblika ponašanja, diskriminacije, neprijateljstva i nasilja

6. utvrđuje način postupanja prema imovini.

Članak 3.

Ovaj Pravilnik odnosi se na sve osobe za vrijeme njihova boravka u školskim prostorima.

Članak 4.

S odredbama ovog Pravilnika razrednici su dužni upoznati učenike i njihove roditelje odnosno skrbnike na prvom roditeljskom sastanku.

Ovaj Pravilnik obvezno se ističe na vidljivom mjestu kod ulaza u Školu i u hodnicima (na svakom katu) Škole.

II. PRAVILA I OBVEZE PONAŠANJA U ŠKOLI, UNUTARNJEM I VANJSKOM PROSTORU

Članak 5.

Učenici, radnici Škole te druge osobe mogu boraviti u prostoru Škole tijekom radnog vremena Škole. Izvan radnog vremena mogu boraviti tijekom organiziranih aktivnosti i susreta.

Članak 6.

U prostoru Škole zabranjeno je:

– pušenje

– nošenje oružja

– nošenje predmeta koji mogu izazvati ozlijede (npr. noževi, lanci…)

– razbijanje, demoliranje, uništavanje imovine Škole

– pisanje po zidovima i inventaru škole

– bacanje izvan koševa za otpatke papira, žvakaćih guma i sl.

– unošenje i konzumiranje alkohola i narkotičnih sredstava

– unošenje sredstava, opreme i uređaja koji mogu izazvati požar ili eksploziju

– igranje igara na sreću i sve vrste kartanja

– unošenje tiskovina nepoćudnog sadržaja

– dovikivanje prolaznicima

Učenicima nije dozvoljeno korištenje dekorativne kozmetike (šminkanje lica, lakiranje noktiju i bojenje kose).

Učenici ne smiju bez odobrenja ravnatelja dovoditi u Školu strane osobe.

Svim osobama zabranjeno je dovoditi životinje u prostorije i okoliš Škole, osim u odgojno-obrazovne svrhe, uz dozvolu ravnatelja ( npr. pas-vodič).

Članak 7.

Radnici i učenici Škole dužni su se kulturno odnositi prema roditeljima i drugim osobama koje borave u Školi.

Članak 8.

Učenici mogu boraviti u Školi u vrijeme određeno za nastavu i ostale oblike odgojno- -obrazovnog rada.

Učenik je dužan doći u Školu najkasnije pet minuta prije početka nastave, a napustiti Školu najkasnije 15 minuta nakon završetka školskih obveza, ako nije drukčije dogovoreno s roditeljima.

Članak 9.

Učenik je dužan:

– dolaziti u Školu primjereno odjeven (kratke suknje do koljena, majice bez rukava, kratke hlače iznad koljena, duboki dekolte nije primjereno odijevanje)

– kulturno se ponašati za vrijeme boravka u Školi i izvan nje

– održavati čistima i urednima prostore Škole

– dolaziti uredan u Školu

– nakon dolaska u Školu odjevne predmete i osobne stvari uredno odložiti na mjesto određeno za tu namjenu

– mirno ući u učionicu prije početka nastave i pripremiti se za rad

– u slučaju kašnjenja javiti se dežurnom učitelju ili dežurnom učeniku

– u Školu nositi kućne papuče.

Članak 10.

Na znak za početak nastave učenici su obvezni biti na svojim mjestima i pripremiti pribor za rad.

Učenik može svoje mjesto rada promijeniti samo uz dopuštenje razrednika ili predmetnog nastavnika za određeni sat.

U kabinet učenici trebaju ući zajedno s učiteljem.

Članak 11.

Učenici koji su zakasnili na nastavu, trebaju pokucati, tiho ući u učionicu i ispričati se učitelju.

Svako neopravdano kašnjenje učenika na nastavu učitelj je dužan evidentirati.

Članak 12.

Tijekom nastave učenici ne smiju razgovarati, šaptati, dovikivati se, prepirati i šetati po razredu bez dozvole učitelja. Učenik koji želi nešto pitati ili priopćiti, treba svoju namjeru pokazati dizanjem ruke. Učenik kojega je učitelj prozvao, dužan je ustati.

Članak 13.

Učenik ne smije za vrijeme nastave koristiti fotoaparat, mobitel, smartphone i druge slične aparate osim u svrhu odgojno-obrazovnog sadržaja uz dopuštenje i nadzor učitelja. Za vrijeme boravka u Školi zabranjeno je fotografiranje i snimanje sebe i drugih učenika i radnika Škole, osim ako to nije u svrhu odgojno-obrazovne djelatnosti škole ili ako je ravnatelj dao dopuštenje. Učenik može koristiti uređaje kojima je moguć pristup mrežnom povezivanju i mrežnim komunikacijama tijekom odgojno-obrazovnog rada samo uz odobrenje odgojno-obrazovnog radnika. U slučaju prekršaja, učitelj ima pravo oduzeti učeniku uređaj i pohraniti ga kod sebe, tajništvo ili ravnatelja Škole. Uređaj može preuzeti isključivo učenikov roditelj ili skrbnik.

Članak 14.

Učenici imaju pravo na veliki odmor i male odmore između nastavnih sati. Mali odmor traje pet minuta, a veliki odmor 20 minuta.

Za vrijeme malih odmora učenici ne smiju napuštati zgradu.

Članak 15.

U razrednom odjelu tjedno se određuju dva redara. Redari:

– dolaze 5 – 10 minuta prije početka nastave, pregledaju učionicu i o uočenim

nepravilnostima ili oštećenjima izvješćuju dežurnog učitelja

– pripremaju učionicu za nastavu, brišu ploču i donose prema potrebi nastavna sredstva i pomagala

– izvješćuju dežurnog učitelja o nenazočnosti predmetnog učitelja na nastavi

– prijavljuju učiteljima početkom svakoga nastavnog sata nenazočne učenike

– izvješćuju o nađenim predmetima učitelja, a predmete (knjige, bilježnice, olovke, odjeću, nakit i sl.) odnose u tajništvo

– nakon završetka nastave posljednji napuštaju učionicu uz prethodnu provjeru ispravnosti učionice, oštećenja zidova, klupa, stolaca i ostaloga inventara te o uočenim oštećenjima izvješćuju dežurnog učitelja ili tajnika

– pomažu učiteljima u raspremanju I odnošenju nastavnih sredstava i pomagala.

Članak 16.

Za vrijeme malog odmora jedan od redara obvezno mora biti u učionici i održavati red.

Svakog učenika koji se ne pridržava reda, redar je ovlašten prijaviti dežurnom učitelju.

Članak 17.

Redare iz članka 15.ovoga Pravilnika određuje razrednik prema abecednom redu.

Ukoliko redovito ne izvršava svoje dužnosti može mu razrednik produžiti tjedno dežurstvo na još jedan tjedan.

Članak 18.

Učenici mogu objedovati samo u blagovaonici.

Prije ulaska u blagovaonicu učenik je dužan oprati ruke. Za vrijeme objeda u blagovaonici mora biti red i mir.

Nakon završenog objeda učenik je dužan pribor za jelo odložiti na odgovarajuće mjesto I ostaviti uredno mjesto na kojem je (sjedio) blagovao.

III. PRAVILA MEĐUSOBNIH ODNOSA UČENIKA

Članak 19.

U međusobnim odnosima učenici:

– trebaju pružati pomoć drugim učenicima Škole

– trebaju dati primjeren savjet drugim učenicima u skladu s njihovim interesima

– dužni su omogućiti drugim učenicima da iznose svoje mišljenje

– trebaju informirati druge učenike o događajima u Školi

– ne smiju ometati druge učenike u učenju i praćenju nastave

– mogu predlagati osnivanje učeničkih udruga

– trebaju poštovati i njegovati spolnu ravnopravnost

– mogu ustrojavati razne oblike kulturno-umjetničkih, športskih i drugih sadržaja.

Članak 20.

Međusobne sporove učenici ne smiju rješavati svađom i fizičkim obračunom, uvrjedama, širenjem neistina i sl.

U slučaju međusobnog spora učenici su dužni zatražiti pomoć razrednika predmetnog ili dežurnog učitelja.

IV. PRAVILA MEĐUSOBNIH ODNOSA UČENIKA I RADNIKA ŠKOLE

Članak 21.

Učenici su dužni uljudno se odnositi prema učiteljima i drugim radnicima Škole.

Učenici su dužni pozdraviti radnike Škole u školskom prostoru i izvan njega.

Učenici su dužni ustajanjem pozdraviti osobu koja ulazi i izlazi u učionicu za vrijeme nastavnog sata.

Članak 22.

Kod ulaska u Školu ili izlaska iz Škole učenici trebaju dati prednost starijim osobama.

Članak 23.

Učenici smiju samo uz dopuštenje ulaziti u zbornicu, ured ravnatelja i tajnika.

Kod ulaska u učionicu ili drugi prostor u kojemu se tada održava nastava, učenik prvo treba pokucati, a zatim tiho ući i priopćiti učitelju razlog dolaska. Zadaću zbog koje je došao, može obaviti uz odobrenje učitelja.

Članak 24.

Dnevnik rada i imenik učenika na nastavu i s nastave mogu nositi samo učitelji. Učenicima nije dopušteno nositi na nastavu i s nastave dnevnik rada i imenik učenika.

Nikome nije dopušteno iznošenje dnevnika rada i imenika učenika izvan Škole. Dnevnici i imenici odlažu se u Zbornici u za to predviđen ormar (koji se zaključan).

Članak 25.

Učitelj ne smije za vrijeme nastave narediti učeniku da izađe iz učionice.

Zabranjeno je kažnjavanje učenika udaljavanjem s nastave.

V. RADNO VRIJEME

Članak 26.

Radno vrijeme Škole je od 7.00 do 17 sati.

Članak 27.

Radnici su dužni dolaziti na posao i odlaziti s posla prema rasporedu radnog vremena. Način evidencije nazočnosti na radu određuje ravnatelj.

Članak 28.

Roditelji mogu razgovarati s učiteljima Škole u dane primanja roditelja ili u vrijeme koje odredi razrednik odnosno predmetni učitelj.

Članak 29.

Raspored radnog vremena ravnatelja, i tajnika i pedagoške službe u svezi s prijamom stranaka obvezno se ističe na ulaznim vratima Škole, kao i na vratima ureda.

Članak 30.

Materijali se mogu unositi i iznositi za vrijeme radnog vremena, a izvan radnog vremena samo uz odobrenje ravnatelja.

VI. PRAVILA SIGURNOSTI I ZAŠTITE OD SOCIJALNO NEPRIHVATLJIVIH OBLIKA PONAŠANJA, DISKRIMINACIJE, NEPRIJATELJSTVA I NASILJA

Članak 31.

Radnici Škole u suradnji s učenicima dužni su se skrbiti za siguran boravak i rad u Školi.

Članak 32.

U Školi za vrijeme rada dežuraju učitelji i učenici, a prema potrebi i mogućnostima i zaštitar.

Raspored i obveze dežurnih učitelja određuje ravnatelj, a raspored dežurstva učenika razrednik prema prethodnom zaključku Učiteljskog vijeća.

Raspored dežurstava objavljuje se na oglasnoj ploči Škole.

Članak 33.

Mjesto i trajanje dežurstva određuje ravnatelj.

Članak 34.

Dežurni:

– odobrava ulazak u Školu roditeljima, skrbnicima i drugim osobama i o tome vodi evidenciju

– daje potrebite obavijesti građanima.

Članak 35.

Dežurni vodi knjigu dežurstva.

U knjigu dežurstva upisuju se podatci koje odredi ravnatelj.

Članak 36.

Na mjestu dežurstva na vidljivom mjestu moraju se istaknuti brojevi telefona policije, vatrogasaca, hitne pomoći i Državne uprave za zaštitu i spašavanje.

Članak 37.

U Školi je svakome zabranjeno izražavanje diskriminacije na osnovi rase ili etničke pripadnosti ili boje kože, spola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog podrijetla, imovnog stanja, članstva u građanskim udrugama, obrazovanja, društvenog položaja, bračnog ili obiteljskog statusa, dobi, zdravstvenog stanja, invaliditeta, genetskog naslijeđa, rodnog identiteta, izražavanja ili spolne orijentacije.

Svatko tko kod drugih uoči postupanje suprotno stavku 1. ovoga članka, treba svoje saznanje priopćiti ravnatelju ili pedagoškoj službi. ili pučkom pravobranitelju.

Članak 38.

U Školi je zabranjen svaki oblik nasilja, izražavanja neprijateljstva, nesnošljivosti i drugoga neprimjerenog ponašanja.

Svatko je dužan upozoriti osobu koja protupravnim činjenjem krši zabranu iz stavka 1. ovoga članka.

Od osobe koja i nakon upozorenja iz stavka 2. ovoga članka nastavi s kršenjem zabrane iz stavka 1. ovoga članka, treba zatražiti da se udalji iz prostora protupravnog činjenja.

Ako se osoba ne udalji iz prostora protupravnog činjenja, svatko se treba za pomoć obratiti najbližoj policijskoj postaji.

VII. POSTUPANJE PREMA IMOVINI

Članak 39.

Radnici, učenici i druge osobe koje borave u Školi, dužne su se skrbiti o imovini Škole prema načelu dobroga gospodara.

Članak 40.

Radnici i učenici moraju se racionalno koristiti sredstvima Škole koja su im stavljena na raspolaganje.

Svaki uočeni kvar na instalacijama električne struje, plina ili vodovoda, grijanja ili drugi kvar radnici i učenici obvezni su prijaviti ravnatelju, tajniku ili domaru.

Članak 41.

Nakon isteka radnog vremena radnici su obvezni uredno pospremiti radne materijale, zatvoriti prozore, isključiti električne aparate i zaključati radne prostorije.

Članak 42.

Učenici su dužni čuvati udžbenike i druga obrazovna i nastavna sredstva, a knjige posuđene u knjižnici pravodobno neoštećene vratiti.

Članak 43.

Kod napuštanja školskog prostora radnici i učenici trebaju ponijeti svoje osobne stvari.

Škola nije odgovorna za nestanak stvari osoba iz stavka 1. ovoga članka tijekom njihova boravka u školskom prostoru.

Članak 44.

Radnici, učenici i druge osobe odgovorne su za štetu koju učine na imovini Škole prema Zakonu o obveznim odnosima.

Članak 45.

Ova odluka stupa na snagu danom objavljivanja na oglasnoj ploči Škole.

Klasa: 602-03/18-01/63
UrBr: 2198-1-48-18-01

Ravnatelj Škole: Don Roland Jelić
Predsjednica Školskog odbora: Ružica Anušić, vjeroučitelj

https://www.kosim.hr/wp-content/uploads/2024/10/kurikulum-banner.jpg
https://www.kosim.hr/wp-content/uploads/2024/10/ministarstvo.jpg
https://www.kosim.hr/wp-content/uploads/2024/10/agencija.jpg
https://www.kosim.hr/wp-content/uploads/2024/10/e-dnevnik.jpg
https://www.kosim.hr/wp-content/uploads/2024/10/ed.jpg
https://www.kosim.hr/wp-content/uploads/2024/10/e-upisi.jpg
https://www.kosim.hr/wp-content/uploads/2024/10/upisi.jpg
https://www.kosim.hr/wp-content/uploads/2024/10/povijest-skole.jpg
bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

JAVITE NAM SENaši kontakti

Adresa
Katolička osnovna škola ''Ivo Mašina''
Ulica Franje Franceva 38
23000 Zadar
Email adresa
Telefon
+385 23 400 780
https://www.kosim.hr/wp-content/uploads/2024/10/knjiznica5.jpg
https://www.kosim.hr/wp-content/uploads/2024/10/sk.knjiznica.jpg
bt_bb_section_top_section_coverage_image
bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

Novosti i aktivnosti

OBAVIJEST O NATJEČAJU!
18pro
OBAVIJEST O NATJEČAJU!
Poštovani, u prilogu se nalazi tekst natječaja za UČITELJA/ICU MATEMATIKE. MATEMATIKA
OBAVIJEST O NATJEČAJU!
11pro
OBAVIJEST O NATJEČAJU!
Poštovani, u prilogu se nalazi tekst natječaja za radno mjesto KUHAR – SLASTIČAR 2. Natječaj – kuhar
DABAR 2024!
28stu
DABAR 2024!
Dabar je međunarodni izazov koji promiče informatiku i računalno razmišljanje među učenicima osnovnih i srednjih škola, njihovim učiteljima i u široj javnosti. Zadaci su osmišljeni tako da potiču logičko razmišljanje, primjenu temeljnih informatičkih koncepata te razvoj različitih strategija rješavanja. Izazov Dabar 2024 se u našoj školi provodio od 11. do 15. studenog na nastavi informatike...
Košnica br. 1
27stu
Košnica br. 1
OBILJEŽAVANJE SVETKOVINE KRISTA KRALJA
26stu
OBILJEŽAVANJE SVETKOVINE KRISTA KRALJA
Danas su učenici 3. b razreda u produženom boravku obilježili svetkovinu Krista Kralja uz kreativnu radionicu. Izrađivali su krune i na taj način obilježili ovu svetkovinu koja označava kraj liturgijske godine, a ujedno i najavu došašća.  
Obavijest o nezasnivanju radnog odnosa
12stu
Obavijest o nezasnivanju radnog odnosa
Poštovani, u prilogu se nalazi obavijest o nezasnivanju radnog odnosa s učiteljem/icom matematike po natječaju od 21. listopada 2024. Odluka o nezasnivanju radnog odnosa- matematika
Obavijest o izboru kandidata
12stu
Obavijest o izboru kandidata
Poštovani, u prilogu se nalazi obavijest o izboru kandidata po natječajima od 21. listopada 2024. obavijest o primanju u radni odnos